13/06/2006

12 JUNI: JOSHUA TREE NATIONAL PARK - PALM SPRINGS

Bij het vertrek ’s morgens in Parker was het al zo’n 40 graden. Nadat we de Colorado rivier overgestoken hadden waren we in California en hadden we nog een rit voor de boeg van zo’n 170 kilometer door de Californische woestijn. Van Parker ging het via Twentynine Palms en naar Joshua Tree National Park. Joshua Tree National Park is een prachtig natuurreservaat met een grote variatie van landschappen en dieren. Prairiewolven, poema’s en grond-eekhoorns leven er te midden van cactussen, reusachtige rotsblokken en natuurlijk Joshua Trees, de boom die niet alleen zijn naam aan dit natuurpark schonk, maar ook aan een album van U2. We zijn het park binnengegaan via de noordingang. In het park hebben we verschillende roadrunners gezien en zelfs ook een coyote, hij was niet zoals in de tekenfilm met dynamiet aan het jagen achter de roadrunner, maar liep op zijn duizendste gemak lans de weg. In het park zelf hebben we Keys Vieuw, een uitzichtpunt op 1600 meter, en Hidden Valley bezocht, het verhaal gaat dat de veedieven in Hidden Valley hun buit verstopten. Na Joshua Tree was het tijd voor Palm Springs waar we ook bleven overnachten. Voordat men de stad binnenkomt passeert men een reusachtig windmolenpark dat ook terugkomt in de film Rain Man met Dustin Hofman. Palm springs is een echte oase in het midden van de Californische woestijn die ontstond door het water van de Colorado rivier af te leiden naar een zink in de bodem (net als in Las Vegas). Het is een stad waar de rijke inwoners van de grote Amerikaanse steden hun vrije tijd doobrengen. Stef uit de Vrijheidslaan, de rijkste straat van Bree, voelt er zich thuis. Dat zot doen met de jetski gisteren heeft trouwens zijne rug geen goed gedaan, maar dat is wel in orde gekomen met zijn wonderpillen van de medicijnman. Als hotel hadden we de Royal Sunn Inn in Palm Springs, een keurig hotel met alweer een leuk zwembad, een kamer kost er trouwens 125 dollar zonder tax, dus ons reisbureau heeft alles keurig en netjes geregeld voor ons. We waren al om 15 uur in het hotel, voldoende tijd dus voor een duik in het zwembad en wat te chillen in de hot-tub. Om de avond af te sluiten hebben weer een barbecue gedaan aan het zwembad, wat heb je nog meer nodig bij temperaturen van zo’n 40 graden ?

Morgen … Los  Angeles.

sized_R66_Stef (54)
Foto aan de ingang van het Jushua Tree National Park
sized_R66_Stef (55)
Op de foto met Smokey the Bear, de maskot van de bosbrandweermannen
sized_R66_Stef (63)
De boom waar alles om draait, de Joshua tree
sized_R66_Stef (77)
Een mooi zicht over het park
sized_r66_Dom (51)
Een verfrissende duik in het zwembad van ons hotel in Palm Springs

08:31 Gepost door Dominique - Jorn - Stef | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

vraagje Hallo,
interessante blog moet ik zeggen. Ik ben erop terechtgekomen omdat ik bezig ben met mijn eindwerk (dat de 13de moetr af zijn). Het gaat dus over Joshua Tree National Park en ik wou vragen ofdat jullie mij misschien een beetje zouden kunnen helpen. Ik vind namelijk niet veel over de rivieren die daar stromen.