16/06/2006

15 JUNI: LOS ANGELES: GRIFFITH PARK - VENICE BEACH:

Na het ontbijt zijn we naar Griffith Park gereden. Dit is het grootste stadspark ter wereld met hoge heuvels (o.a. met daarop de letters Hollywood), bossen, wandel- en fietspaden. We hebben wel wat moeten zoeken naar de juiste locatie voor een foto van de letters Hollywood, maar we hebben ze toch uiteindelijk gevonden. Dan zijn we met de auto door Beverly  Hills en via Sunset Boulevard terug naar een ander gedeelte van de stad gereden vor een afspraak met Station 118 van de brandweer. Maar, door enerzijds een communicatieprobleem aan de telefoon en anderzijds een probleem dat onze gps de straat waar we moesten zijn niet kende,  zijn we niet op die bestemming geraakt. Dan zijn we maar rechtstreeks naar Venice gereden. Deze wijk aan de Stille Oceaan ontleent zijn naam aan de vele kanaaltjes die er vroeger stroomden. Ze werden gegraven (in 1924) in opdracht van een miljardair die betoverd was door Venetië. Vandaag de dag resten er alleen nog enkele bruggen en huizen in Venetiaanse stijl. Wij waren natuurlijk alleen maar geïnteresseerd in Venice Beach. Ten eerste voor een duik in de Stille Oceaan en ten tweede voor een gezellige wandeling aan het strand, de hele kustlijn is tegenwoordig een trefpunt van kunstenaars en marginalen. Langs het strand zijn er verschillende kleine winkeltjes en rommelmarktjes, best wel gezellig om dit eens te bezoeken. Op het strand hebben we trouwens verschillende pelikanen gezien die met een sierlijke duik in de Stille Oceaan op zoek waren naar een hapje en als toemaatje hebben we zelfs een dolfijn gezien. Gegeten hebben we ’s avonds in een Mexican grill dicht bij ons hotel, we hebben nu genoeg ervaring met het Mexicaanse eten en de Spaanse taal, de volgende dagen iets anders dus. Morgen verlaten we deze metropool en gaan we op weg naar rustiger oorden, namelijk Sequoia National Park. Zaterdag gaan we naar Yosemite  National Park waar we doorrijden via de Tioga Pass die wegens sneeuw en lawinegevaar nog niet open was dit jaar. Maar, goed nieuws, op internet staat dat hij gepland is om open te gaan op zaterdag 17 juni, wij zullen dus bij de eersten zijn die dit jaar over deze pas rijden.
sized_hollywoodsign

Het beroemde teken van Hollywood

sized_dag 11 (5)

Lekker zonnen op het strand van "Venice Beach"

sized_Sequoia_stef (65)
We dachten dat we aan de hut van Pamela Anderson lagen, maar was me dat even tegenvallen
sized_dag 11 (16)

Zonsondergang op Venice beach

sized_dag 11 (8)
Op Venice Beach ben je nooit alleen, het is er altijd een drukte

09:13 Gepost door Dominique - Jorn - Stef | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |