21/06/2006

20 JUNI: LAS VEGAS - NEWARK - BRUSSEL - BREE:

Zo vroeg opstaan (05 uur) was niet leuk, maar wel noodzakelijk om tijdig op de luchthaven te zijn. Eerst moesten we natuurlijk onze toffe huurwagen terug inleveren bij Alamo, maar dat ging allemaal zeer vlot.Met deze wagen hebben we deze vakantie bijna 3000 mijl afgelegd (bijna 5000 kilometer) en hebben we een deel van de prachtige Zuid-Westkust van de USA kunnen zien. Via een shuttlebus van Alamo zijn we dan in de luchthaven geraakt. Inchecken ging vlot via een computer en de veiligheidscontroles kennen we ook al ondertussen, schoenen uit, riem uit, laptop uit handbagage halen, … . De vlucht naar Newark verliep vlotjes, wel wat kleine turbulenties gehad door het minder goede weer aan de Oostkust, maar na de thrillrides van gisteren zijn we al wat gewoon. In Newark hebben we trouwens weer de mooie skyline van New York kunnen zien. Na de landing hadden we een uurtje tijd voordat we de vlucht naar Brussel moesten nemen. Boarding ging vlotjes en toen iedereen op het vliegtuig zat bleek dat Air Traffic Control onze vertrektijd geannuleerd had wegens het drukke verkeer en het slechte weer. Ze hebben zelfs een tijdje één volledige sector gesloten. De piloot kon ook niets anders doen dan naar een wachtzone taxiën en de motoren terug stilleggen. Na in totaal een uurtje vertraging zijn we dan toch veilig kunnen opstijgen voor de vlucht naar Brussel die ook vlotjes verlopen is. Door het tijdsverschil met de Verenigde Staten was de aankomst in Brussel op woensdagmorgen 21 juni omstreeks 09:00 uur. Met de trein die je kan neen op de luchthaven zelf zijn we via Leuven in Genk geraakt waar ze ons zijn komen afhalen. Ook leuk was dat we op de weg van Gruitrode naar Bree geheel toevallig een firmawagen met reclame van Budweiser tegenkwamen … zou er dan toch een God bestaan ? Dit is het einde van een leuke, onvergetelijke reis van 3 vrienden & brandweercollega’s. Deze rondreis van bijna 5000 km in het Zuid-Westen van de Verenigde Staten heeft ons een goed beeld gegeven van de natuurpracht van de Nationale Parken en de vriendelijkheid van de Amerikaanse bevolking. We hebben grote steden gezien, prachtige landschappen, mooie natuurparken, woestijn, bergen en de Stille Oceaan. We hebben roadrunners, coyotes en prairiehondjes gezien maar ook zeehonden, pelikanen en dolfijnen. Het was dus de moeite.
Aan iedereen de groeten van Dominique & Stef & Jorn !
sized_terugreis (1)
Man man, wat was die nacht kort, Goed dat Jorn zijne wekker nog gehoord heeft
sized_terugreis (5)
De start op Las Vegas airport
sized_terugreis (15)
Foto van een onweerswolk, in de buurt van Cleveland
sized_ny
Foto van het centrum van New York city, genomen tijdens de tussenlanding op Newark

13:31 Gepost door Dominique - Jorn - Stef | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Hier Dilsen speaking :-) Leuk te weten dat er mensen vanuit de buurt in the U .S OF A zitten.groetjes Nancy