06/09/2007

WOENSDAG 05 SEPTEMBER 2007 ( LAS VEGAS - SANDY )

Vandaag een verbindingsrit van Las Vegas naar Sandy in de buurt van Salt Lake City.
Na een laatste plons in het zwembad van het Riviera hotel dus koffers pakken, het hotel uitchecken en met de auto op weg naar Sandy.
Nadat we in Las Vegas Higway 15 in Noordelijke richting genomen hadden was het gewoon 652 km rechtdoor, rechts afslaan, 1 km verderrijden en dan waren we aan het hotel.
Voor het eten zijn we onderweg gewoon gestopt in een grote supermarkt (Wal Mart) voor een broodje. Het voordeel van een supermarkt is dat het goedkoop is, dat er keuze genoeg is en op deze manier kan je ook het junkfood vermijden. Zelf heb ik me nog snel een jas gekocht want ik heb alleen maar lichte kledij bij en de volgende dagen gaan we de bergen in en kan het s’nachts al gaan vriezen.
Mooi  om te zien was hoe het landschap veranderde van een woestijn naar een groene omgeving met reusachtige bergen op de achtergrond.
Minder leuk was om te zien hoe de temperatuur veranderde van meer dan 40 graden naar ongeveer de helft. Onderweg hebben we zelfs regen gehad. Nu, vandaag en morgen mag het  regenen, het doet ons zelfs aan thuis denken, als het vanaf overmorgen maar droog blijft voor het bezoek aan de Nationale Parken.
Oh ja, onderweg in Nevada nog even uitgekeken naar Steve Fossett, de avonturier die sinds maandagavond vermist is in de Nevadawoestijn… maar, we hebben hem niet gevonden.
Vandaag en morgen dus twee lange verbindingsritten om van Las Vegas naar Grand Teton en Yellowstone te geraken. We hadden deze verbindingsritten kunnen vermijden door bijvoorbeeld op Salt Lake City te vliegen maar omdat we de terugvlucht willen doen uit San Diego kwamen daar een hoop drop-off kosten bij voor de huurwagen. Deze kosten rekenen de verhuurmaatschappijen aan als je een auto terug afleverd in een andere staat, deze kosten kunnen nogal redelijk hoog oplopen en zijn afhankelijk van de afstanden tussen de staten. Tussen de staten California (San Diego) en Nevada (Las Vegas) zijn er geen drop-off kosten, vandaar de keuze voor Las Vegas.
Naderhand bekeken was het eigenlijk niet zo’n goede keuze om eerst te kiezen voor Las Vegas, maar dat kwam door het nachtleven ginder. Niet voor niets noemen ze Las Vegas “The City that never sleeps”.
Rond 19 uur zijn we dan aangekomen in ons hotel in Sandy (tussen Utah en Nevada is er een tijdsverschil van 1 uur). De lange rit was al bij al nog goed meegevallen omdat we vlot 650 km hebben kunnen doorrijden tegen 75 mijl per uur (ongeveer 120 km per uur).
Het hotel (Best Western Cottontree Inn) is ronduit schitterend. We hebben twee ruime kamers met dubbele bedden, een grote badkamer, een bureau en eindelijk internetverbinding. Het hotel is ook gelegen in een schitterende streek, vanuit de kamer hebben we zicht op de bergen hier in de omgeving.
De indoor pool en de jaccusie zijn ook al goedgekeurd, het water was wel wat warm, maar het is hier momenteel heerlijk vertoeven. Het is eens iets anders dan het drukke Las Vegas.

dag4_1
 Onderweg naar Sandy zag men het landschap weer langzaam groen worden

dag4_2
 Deze vrachtwagen-verhuurfirma met de opvallende naam kom je tegen in héél Amerika

dag4_3
 Eeven lekker ontspannen in de Hot-Tub van ons hotel

dag4_4
 Ons hotel in Sandy, zéér mooi verlicht tijdens de nacht

07:10 Gepost door Dominique - Jorn - Stef in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Hello Boys Eerst en vooral wens ik jullie nogmaals een schitterende reis (waat al goed lukt ziek ik). Hier in Bree is het een drukte van jeweslte wegens de naderende opendeurdagen... Alles is bijna klaar en ons huisje staat ook al op z'n plek. Zeker na een paar "melkskes" ging het veel vlotter ;-) dus jorn, onze "moat" heeft z'n 24 delen volledig gegeven aan de dorstige :-)

Voor de rest is alles nog TTP!!

tot de volgende en het amusement!

Ben

Gepost door: Ben | 06/09/2007

Hey Ben,

bedankt voor de reactie.
Véél plezier met de opendeurdagen in Bree.
En laat eens iets weten hoe het is geweest.

Voor de andere hier een kleine legende voor Ben zijn codetaal: