06/09/2007

ZONDAG 02 SEPTEMBER 2007 (BRUSSEL – NEW YORK – LAS VEGAS)

Het is eindelijk zover... het vertrek van onze tweede reis naar het Westen van de Verenigde Staten. Wij (Stef, Jorn en Dominique) zijn er klaar voor…
Zondagmorgen heel vroeg opgestaan om tijdig in Zaventem te zijn. Voor sommigen van ons was het heel vroeg en voor anderen was het heel laat… Jorn was namelijk nog niet gaan slapen en Stef en ik lagen nog maar enkele uurtjes in bed.
Dankzij het schoonbroer van Jorn zijn we veilig in Zaventem geraakt (bedankt Wouter).
We waren eigenlijk zelfs te vroeg daar want de incheckbalie van Delta Airlines was nog niet open. Dan maar een aperitiefje hé… dat resulteerde dat we nog voor acht uur s’morgens alle drie een blikje jupiler van 50cl in onze handen hadden.
Daarna naar de incheckbalie voor de koffers af te geven. Na wat onnozele vragen zoals: wie heeft je koffer ingepakt en wanneer, wat is het doel van de reis en heb je nog iets ontvangen van iemand kregen we de tickets en konden we door de douane.
Na een lekker ontbijt bij Panos zijn we dan zonder problemen door de security geraakt en hebben we op ons gemakje gewacht bij de gate. Het viel op dat de controles minder streng waren dan vorig jaar.
Het vliegtuig, een Boeing 767 van Delta Airlines had een vertraging van 20 minuten, maar dat leverde geen problemen op. Stef en Jorn zaten langs elkaar en aan een venster en ik zat voor hun met langs mij Emilie, een Franstalig meisje dat voor vier maanden bij een gastgezin in Portland ging wonen.
Delta Airlines is één van de goedkopere vliegtuigmaatschappijen die de oversteek doen naar de USA. Het eten op de vlucht was goed maar de beenruimte en het aanbod van films was ondermaats. Al bij al was de vlucht naar New York vlotjes verlopen, wel was het jammer dat we de skyline van New York alleen maar in de verte konden zien omdat JFK, één van de drukste luchthavens ter wereld, een eindje van de stad vewijderd is.
De doortocht bij de immigratiedienst en de douane verliep vlotjes en er waren nergens problemen. De volgende vlucht naar Las Vegas was echter pas drie uur later… tijd voor een Budweiser dus… Behalve de prijs (20 dollar voor 3 grote Budweisers) was het er best gezellig. Emilie had haar vlucht naar Portland nog later dan ons en was ook even mee iets komen drinken.
De vlucht naar Las Vegas was met een Boeing 757 van een dochtermaatschappij van Delta Airlines. Deze vlucht viel echter niet zo goed mee omdat we allemaal erg moe waren en omdat de beenruimte ook weer redelijk beperkt was. Het eten was ook niet alles en beperkte zich maar tot wat koekjes, nootjes en chips.Van de landschappen onderweg hebben we niet veel gezien en toen we in Las Vegas aankwamen was het al donker.
Bij aankomst in Las Vegas stonden de gokautomaten ons al op te wachten op de luchthaven.
Dan was het tijd om onze huurauto af te halen… een prachtige Chevrolet Trail Blazer SUV. Jammer was wel dat Jorn nog steeds niet mag rijden omdat hij geen 25 jaar is (het is wel mogelijk maar dan moet je 25 dollar extra per dag betalen voor de verzekering).
Onderweg naar het hotel was het gezellig druk en het was weer schitterend om de prachtige hotels van Las Vegas terug te zien.
Rond 21 uur s’avonds zijn we dan einelijk toegekomen in het Riviera hotel. Rekening houdend met de 9 uren tijdsverschil met België waren we dus bijna 24 uur onderweg.
Om 21 uur was de temperatuur nog steeds 36 graden, dat belooft dus voor de volgende dagen…
De lange reisdag hebben we afgesloten in de bar van het Circus Circus hotel… dezelfde bar trouwens waar we vorig jaar onze vakantie beëindigd hebben. De Budweisers en Corona’s waren heerlijk en goedkoop. Het was een mooie afsluiter van een lange reisdag en hopelijk het begin van  een prachtige vakantie.

dag1_1
 De eerste Budweiser op de luchthaven van JFK  in New York.
 dag1_2
 Groepsfoto aan het beroemde Las Vegas logo aan de Las Vegas Boulevard ( The Strip )
 dag1_3
 Samen op de foto met 2 motorcycle cops van het Las Vegas Police Department
 dag1_4
 Foto van ons Riviera hotel langs de Las Vegas Boulevard, waarin we drie nachten verbleven

05:42 Gepost door Dominique - Jorn - Stef in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

foto's Kunt u mij foto's sturen van uw reis in LAS VEGAS?

Gepost door: Patrick | 02/02/2008

foro's al onze foto's die gemaakt zijn vind u op onze fotopagina bovenaan links op deze site