17/09/2007

ZATERDAG 15 SEPTEMBER 2007 ( SALINAS - LOMPOC )

Vandaag weer verder naar het zuiden, een rit van Salinas naar Lompoc. Het was maar een rit van ongeveer 300 km, maar omdat we via de mooie highway 1 gingen met al zijn bochten en kronkels was het toch meer dan 5 uur rijden.
Na het ontbijt in het hotel zijn we terug vertrokken richting Monterey waar we terug higway 1 opmoesten. In Monterey hebben we eerst nog een stukje van de 17 mijl lange scenic drive gedaan en dat was echt wel de moeite waard. We hadden daar gisteren er al een stukje van gedaan voor naar de zonsondergang te gaan kijken en vandaag dus het vervolg. Deze bochtige weg loopt vlak lang de kust en je hebt steeds zicht op de oceaan. Ook kom je door lanen met verschillende schitterende (en dure) huizen die een mooi uitzicht hebben over de oceaan.
Tijdens deze 17 mijl scenic drive zijn we even op een verlaten strandje gestopt om de pelikanen eens wat van dichterbij te bekijken.
Na de scenic drive zijn we nog even gaan tanken en dan zijn we verder gereden naar het zuiden via highway 1.
Na route 66 is highway 1 misschien wel de bekendste route van de Verenigde Staten. Het onderste deel wordt ook wel de Pacific Coast Highway genoemd.
De weg, voltooid in 1934, begint onder Los Angeles en eindigt 882 noordelijker in Legget.
Nadat we Monterey verlaten hadden volgde nog een heel mooi stuk in de omgeving van Big Sur. De weg loopt daar hoog in de bergen langs de rotsachtige kust.
In Cambria zijn we dan gestopt om te eten. Bedoeling was dat we een broodje gingen eten, maar nadat we uitgestapt waren kwam ons de reuk van een heerlijke barbecue tegemoet en we hebben dan maar alle drie een heerlijke halve kip van de barbecue gegeten. Het was goedkoop en heel lekker.
Nadat we in Morro Bay nog even gestopt waren aan een strand waar ze aan het kitesurfen waren ging het verder richting Lompoc. Het laatste deel liep niet meer langs de kust maar wel door wijngaarden en velden met verschillende groenten.
Het hotel in Lompoc was een Quality Inn en was pas gerenoveerd. We hadden een schitterende kamer met zelfs een flatscreen televisietoestel. Ook heel leuk was dat ze langs het zwembad een gratis evening hospitality hadden, er was van 17 tot 19 uur gratis bier, wijn en er waren verschillende snacks (hot-dog, pop-corn, nacho’s, …). Langs het hotel lag het vliegveld waar ze aan het parachutespringen waren.
Het was zaterdagavond en het was nog vroeg, dus besloten we om iets te gaan drinken in een bar. Vlakbij ons hotel lagen alleen maar winkels en restaurants (junkfood).Toen we de hoop om een bar te vinden bijna hadden opgegeven kwamen we iemand tegen die zei dat we nog 10 minuten verder moesten wandelen om in de uitgangsbuurt te geraken. En, dat was inderdaad zo, na 10 minuten waren er verschillende bars en een soort jeugdhuis waar het naar de wiet rook. Op aanraden van een Amerikaan zijn we dan naar de Red Fox gegaan, een soort alternatieve bar met nogal stevige muziek. Er was blijkbaar een soort minifestival met alternatieve bands. In totaal hebben we vier Californische bands gezien. De zanger van de eerste groep was nogal zwaarlijvig en na enkele nummers was hij al uitgeput en leek het of hij snel extra zuurstof nodig had. De tweede band was nog wat jong, maar de laatste twee groepen waren heel goed en het was dus nog een leuke avond geworden. Morgen gaan we naar Los Angeles.

dag14_1
 In de baai van Monterey zat het vol met deze beestjes, de Pelikaan.

dag14_2
 Ons (kalorie-arm) middagmaal in een barbecue-restaurant naast de Highway 1.

dag14_3
Niet alleen de mensen komen zonnen op de stranden naast de Highway One.

dag14_4
SLAB in actie, één van de metal-groepjes die we vanavond te zien kregen.

08:49 Gepost door Dominique - Jorn - Stef in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |