19/09/2007

MAANDAG 17 SEPTEMBER 2007 ( LOS ANGELES - SAN DIEGO )

Omdat we vorig jaar al drie dagen in Los Angeles zijn geweest besloten we om dadelijk door te rijden naar San Diego. Het verkeer in Los Angeles viel al bij al nog best mee want soms is het daar bijna niet te doen. Het was maar een korte rit van iets meer dan twee uur en omstreeks 11 uur stonden we al in de haven van San Diego voor een bezoek aan het vliegdekschip USS Midway.
De USS Midway, die in 1945 in gebruik is genomen, heeft gediend van het eind van Wereldoorlog Twee tot en met Operatie Desert Storm in 1991. Het schip heeft dus een lange staat van dienst, geen enkel vliegdekschip heeft zo lang Amerika gediend als de USS Midway. Het schip werd in 1992 uit dienst genomen en werd in 1994 geopend als museum.
De inkomprijs is normaal 15 dollar, maar wij moesten maar 10 dollar betalen omdat we militaire korting kregen. Het bezoek was echt wel de moeite, het was een audio toer (je krijgt een hoofdtelefoon en een apparaatje) met 60 verschillende infostanden. Het is indrukwekkend om door een schip, waar normaal zo’n 4500 man werken, te lopen en om te zien hoe men daar leefde en werkte. Binnenin het schip was het een echt doolhof van gangen en trappen, je moest vaak opletten om je hoofd niet te stoten. Op het dek en in de onderhoudsloods stonden vliegtuigen die in perfecte staat waren. Vanop het dek had je ook zicht op het nieuwste vliegdekschip van de Amerikanen, namelijk de Ronald Reagan, het schip is nog maar een jaar in gebruik en lag toevallig in de haven van San Diego. Vanop het dek kon je ook zien dat men volop de Red Bull Airrace aan het voorbereiden was, die vindt dit weekend plaats in San Diego Bay en jammer genoeg zijn wij dan al thuis.
Na het bezoek aan de USS Midway zijn we nog even door Seaport Village gelopen, een gezellig winkelcentrumpje aan de baai. Daar zijn we ook toevallig het Nederlandse koppel tegengekomen die ons hebben geholpen in Lake Mead toen de auto gesloten was met de sleutels er nog in.
Via de jachthaven zijn we dan naar de bar geweest waar ze de pianoscène uit de film Top Gun hebben opgenomen (Anthony Edwards "GOOSE" speelt daar het nummer Great Balls of Fire van Jerry Lee Lewis). Daar hebben we ook lekker, veel en goedkoop gegeten.
Toen zijn we naar het hotel gereden, we slapen drie dagen In Best Western Seven Seas aan de Hotel Circle zo,n 7 km uit downtown. De kamer was wel wat klein maar voor de rest viel het wel mee, er was weer een zwembad en er waren twee hot pools en die waren echt hot (het water bedoel ik).
Zelf ben ik nog even naar de zonsondergang gaan kijken op Ocean Beach, sunset was vandaag om 18:52, het is hier al redelijk vroeg donker dus.
Voor de avond af te sluiten zijn we nog wat gaan drinken in Zack’s bar, een gezellige bar in het hotel met maar liefst 45 biersoorten… maar, geen enkele goede… De baas ( Zack) vond zelfs heineken een lekker biertje. Toen we terug op de kamer waren hadden we eigenlijk nog wat honger… dus hebben we maar een 14 inch peperoni pizza besteld als midnight snack.
Morgen gaan we naar Sea World…

dag16_1
 Samen op het dek van het vliegdekschip CV-41   USS Midway

dag16_2
 Jorn met zijn nieuwe trouwe vriendin

dag16_3
 Foto van de USS Midway CV-41

dag16_4
 Samen voor de Kansas City Barbecue, ofwel de TOP-GUN bar.
 Hier werden bepaalde scene van de film opgenomen.

dag16_5
 Jorn achter de piano waarop "GOOSE" Great balls of fire speelde

05:08 Gepost door Dominique - Jorn - Stef in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |